środa, 30 lipca 2014

Ciasteczka Śnieżynki :)

Czemu śnieżynki? Może dlatego, że cukier puder wygląda jakby ciasteczka oprószone były puszystym śniegiem :D
Pychotka ;)

Lista składników:
  • 260g mąki pszennej
  • 200g zimnego masła
  • 100g cukru pudru(koniecznie przesianego przez sitko)
  • szczypta soli
  • 2 żółtka
Dodatkowo:
  • marmolada (ja użyłam wiśniowej)
              Przygotowanie:
1.W misie miksera umieścić wszystkie składniki(oprócz marmolady), miksować.
2. Następnie na stolnicy wyrobić ciasto, aby wszystkie składniki się połączyły.
3.Z ciasta zrobić kulę, zawinąć w folie spożywczą i włożyć do lodówki na półtorej godziny.
4. Po tym czasie wyciągnąć folię z masą z lodówki i rozwałkować ciasto na ok 2cm. Stolnica powinna być oprószona mąką aby ciasto się nie kleiło.
5. Wyciąć z ciasta okrągłe kształty(rysunek pod spodem).Przyłożyć na blachę wyłożona papierem do pieczenia.

Do wycięcia środka użyłam małego kieliszka.

* Piec przez ok 10-15 minut w temperaturze 180*

! Wystudzone ciasteczka przekładać ulubioną marmoladą.:)
                  
                          Smacznego :)








3 komentarze:

  1. Mam małe pytanko, czy można użyć roztopionej mlecznej czekolady ? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jasne! :) Można dodać jeszcze Nutellę, jak kto lubi. Jeżeli nie znajdziecie marmolady wiśniowej, to można kupić dżem i rozdrobnić blenderem na gładką masę. Wychodzi bardzo dobrze, lepiej niż się spodziewałam. ;) Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję bardzo :)

    OdpowiedzUsuń